Dolfijn dunedin

9 januari 2017 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen lekker uitgeslapen en na het ontbijt een boottrip geboekt om naar de beroemde albatrossen te gaan kijken. Een prachtig ritje van een half uurtje er naar toe en ook nog even het observatorium meepakken natuurlijk. We gingen op een boot waar we dikke jassen aan kregen en verrekijkers klaar lagen ook voor de meiden. Het weer was niet heel warm dus de jassen waren welkom. De meiden vonden het meteen al stoer en toen we de eerste zeehonden en zeeleeuwen tegenkwamen was het feest. En toen een kolonie furseals met jongen waren ze helemaal in hun sas. De albatrossen zaten te broeden en de mannetjes moesten terug komen van zee... Spannend of ze te zien zouden krijgen, maar na een paar minuten kwam de eerste terug om te kijken bij de vrouwtjes. Enorm indrukwekkend om zo'n vogel te zien vliegen. De meiden vonden dat wat minder interessant, maar die gingen uit hun plaat toen we dolfijnen tegen kwamen. Sarah was zo enthousiast dat ze zo het water in gesprongen zou zijn. Ze stond te springen op de banken. Haar dag kon niet meer kapot. Daarna nog even de stad in gegaan en wat rondgelopen en besloten nog maar een dagje te blijven hier. Er is genoeg te zien en te beleven.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade